יום שישי, 8 במרץ 2013

חיילת התאבדה עקב רישום מופרז של תרופות פסיכיאטריות - משרד ההגנה האמריקאי ישלם פיצויים

הודעה לתקשורת - 4 מרץ, 2013

בהסכם פשרה ישלם משרד ההגנה האמריקאי סכום פיצוי
בשל התאבדות חיילת עקב רישום מופרז של תרופות פסיכיאטריות
במרכז הרפואי הצבאי וירג'יניה, ארה"ב

קלי גרס, יוצאת חיל הים האמריקני התאבדה ב 2010. היא נטלה מנת יתר של התרופה האנטי פסיכוטית סרוקוול כחלק מקוקטייל תרופות שנרשם לה על ידי פסיכיאטרים במרכז הרפואי הצבאי בוירג'יניה.
דרלה גרס, אחותה התאומה, הגישה תביעת נזיקין כנגד המרכז הרפואי ודרשה 5 מליון דולר.
ביום שלישי האחרון הגיעה אחותה להסכם פשרה עם הממשל האמריקני, ואם יאושר על ידי השופט היא תקבל 100,000 דולר.
האחות מקווה כי פרסום התביעה יעורר יותר מודעות לטיפול הניתן לחיילים שלקו בפוסט טראומה או דיכאון שאיתם התמודדה אחותה.
בראיון שערכה האחות, סיפרה כי רופאים במרכז הרפואי רשמו לאחותה בשנה אחת 5,370 כדורים של קלונזפם (קלונקס) המשמש לטיפול בהפרעות חרדה. כל זה בנוסף לאלפי מנות של תרופות נוספות כולל תרופות אנטי פסיכוטיות, תרופות הרגעה ותרופות נגד דיכאון. "המספרים בלתי נתפסים", אמרה. "לאחר כל השעות שבהן עברתי על התיקים שלה אני עדיין מתקשה להאמין לזה".
לטענת האחות ניסתה שוב ושוב להתערב לטובת אחותה, וביקשה מן הרופאים להפסיק לרשום סרוקוול לאחר שהאחות ניסתה להתאבד 3 פעמים בעת שנטלה תרופה זו בפרק זמן של שמונה חודשים.
"למרות שעל פי נוסח ההסכם הממשל אינו מודה באחריות למותה, עצם ההגעה להסכם מעבירה מסר", כך אומר עורך דינה. "האחות אפשרה לציבור לקבל הצצה חטופה על מה שמעוללים עם התרופות הללו לאנשים שנפגעו במהלך שירותם הצבאי. היא חושבת שרבות מן התרופות שנטלה אחותה גרמו לה להיות עוד יותר מתוחה וחרדה, מה שהוביל לבעיות נוספות ולעוד ועוד תרופות כדי לטפל בהן."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה